מטבח בגוון ירוק יער

לכבוד השנה החדשה: מטבח ירוק שפותח את הלב

בשנים האחרונות, לצד הפופולריות הגוברת של המטבחים הכהים, נכנסו גם צבעים נועזים לחלל המטבח – ביניהם הצבע הירוק. ירוק הפך לאחד הצבעים הכי פופולריים בעיצוב מטבחים, ובצדק – הוא מרענן, ייחודי ומסמל התחדשות וצמיחה. מטבחים ירוקים מציעים שילוב הרמוני של שלווה בהשראת הטבע והתזה של חיוניות. מבחירת הגוון הנכון ועד לתיאום אלמנטים משלימים, הנה כל מה שכדאי לדעת על מטבחים המעוטרים בגוון הירוק שובה הלב.

מטבח ירוק עמוקעיצוב: סיגלית קריספין | צילום: איתי בנית

גוונים של ירוק

באופן נרחב, משמעות הצבע הירוק יחסית דומה בתרבויות שונות. רוב התרבויות מייחסות לצבע תכונות חיוביות של חיים, צמיחה ובריאות. בתרבות המערבית עושים שימוש רחב בגווני הירוק על מנת לסמל דברים שונים המתקשרים לתכונות ראשוניות וטהורות.

בדיוק באותו האופן משפיע הצבע הירוק על חלל הבית ועיצוב הפנים. הירוק פותח את העיניים והלב, ויוצר מראה ייחודי ונעים.

הצבע הירוק מציע קשת רחבה של גוונים, כאשר כל אחד משרה אווירה ייחודית במטבח. מפסטלים רכים כמו מנטה ומרווה ועד לירוקים עזים של אמרלד ויער, הגוון שתבחרו יכול להשפיע באופן דרמטי על התחושה הכללית של החלל. ירוקים בהירים יותר מביאים לתחושת רעננות ואווריריות, מה שהופך אותם למתאימים למטבחים קטנים יותר. ירוקים עמוקים יותר מעניקים תחושה עשירה ויוקרתית ויכולים לשמש מוקד נועז במטבחים גדולים יותר.

בעוד ירוק יכול להיות בחירה קסומה, מציאת האיזון הנכון הוא המפתח. אם אתם שוקלים מטבח ירוק לגמרי, מומלץ להשתמש בגוונים שונים כדי להוסיף עומק וממד. לדוגמה, שילוב של ירוק כהה עם ירוק תוסס יכול ליצור עניין ויזואלי מבלי להכריע את החלל. שלבו אלמנטים ניטרליים כמו לבן, בז' או גווני עץ כדי לספק רקע הרמוני ולמנוע מהמטבח להרגיש רווי בצבע.

מטבח בגוון ירוק יערעיצוב: אפרת וינרב | צילום: מאיה לבנת הרוש

מטבח בגווני ירוק

מטבח ירוק מוצר פופולרי בקרב הקהל הישראלי. הקהל הישראלי אוהב מטבחים סולידיים שיישארו רלוונטיים וקלאסיים לאורך שנים. אך מדי פעם לפעם מגיע לקוח שהמטבח הירוק הוא החלום שלו. לרוב, מטבחים ירוקים נבחרים בסגנון כפרי, וזאת בשל התחושה שיוצר הגוון. מטבח כפרי גם הוא מתקשר לנו עם עולמות הטבע, הטוהר והצמיחה – ובתמיכה של הגוון הירוק אנו מקבלים שילוב מושלם.

ארונות מטבח ירוקים הם דרך מעולה להחדרת הצבע הירוק למטבח שלכם. אנו לא חייבים לבחור את המטבח כולו באותו הצבע- ניתן לבחור להדגיש את הגוון בארונות נבחרים או רק באי במטבח. אם אינכם מוכנים להתחייב לשינוי גדול, ניתן להוסיף ירוק דרך כיסאות, כיסאות בר או אביזרים למטבח כמו דקורציה וכלי אוכל.

מטבח לאק בגוון ירוקעיצוב: איתן כהן | צילום שי אפשטיין

אלמנטים טבעיים

מטבחים ירוקים מתאימים באופן טבעי לחיבור עם הטבע. נצלו את זה על ידי הבאת אלמנטים טבעיים כמו צמחים, עשבי תיבול ואלמנטים מעץ. עציצים על אדני החלונות או אדניות תלויות יכולים להפיח במטבח שלכם חיים וחיוניות. קרשי חיתוך מעץ, קערות וכלים יכולים להכניס חמימות ומרקם המשלימים את ערכת הצבעים.

תאורה ואווירה

בזמן תכנון מטבח ירוק, חשוב לשים לב לתאורה נכונה. תאורה חמה ונעימה תדגיש את המראה הכפרי והירוק ותעטוף את המטבח ברוך. שלבו גופי תאורה המתאימים במראה שלהם למטבח ומקמו את גופי התאורה במקומות הנכונים מבחינה פונקציונלית ועיצובית.

לסיכום, מטבח ירוק הוא בחירה נועזת ומרעננת שיכולה להפיח חיים חדשים בחלל הבישול שלכם. המגוון העצום של הגוונים הירוקים, מפסטלים עדינים ועד גווני עמוקים, מאפשרים לכם להתאים את הצבע להעדפותיכם ולאסתטיקה הקיימת בבית. על ידי ייעוץ מאנשי מקצוע מנוסים ניתן ליצור מטבח שובה והרמוני.

מטבח ירוק עמוק